Annonsering i sosiale medier

Fire av fem nordmenn bruker sosiale medier, og selv blant de eldre målgruppene er aktivteten høy og økende. Facebook, Instagram, Snapchat og LinkedIn er alle viktige kanaler for å bygge merkekjennskap og merkekunnskap hos nye og eksisterende målgupper. I tillegg til å være gode push/upper-funnel-aktiviteter med høy frekevens, kan du enkelt måle effekten og utfordre med nytt og spennende innhold. Mulighetene er utallige og når alle stegene i kundereisen. Bruk Facebook Lead ads som oppnår kontakt med et titalls personer som lenge har vurdert å snakke med en boligmegler, eller nå millioner med en merkevarebyggende Snapchat-video for et nytt sjokolademerke.

Instagram eies av Facebook, og kan enkelt velges som annonseringsflate for de samme kampanjene. Det er mulig å gjøre tilpasninger, men i utgangspunktet er de to sider av samme sak. Sammen utgjør de brorparten av budsjettet. For kampanjer med video anbefaler vi ofte å supplere med Snapchat, og flytte budsjettene dit hvor effekten er størst. B2B-markedsføring på LinkedIn når de rette brukerne i de rette bransjene, i en profesjonell sammenheng.

God annonsering i sosiale medier krever sporing på landingssiden, både med pixel og tredjepartsverktøy. Dette setter vi opp for deg før vi går igang.

Hvorfor skal du jobbe aktivt med sosiale medier?

  • Det er en effektiv måte å nå store grupper og nye brukere
  • Det er lett å måle effekt av de forskjellige kampanjene og kanalen som helhet – gi gass så lenge det gir effekt
  • Avanserte teknikker og oppsett gjør det mulig å effektivt løse mange markedsføringsutfordringer andre kanaler ikke når
  • Det er en effektiv måte å styrke andre markedsaktiviteter på

Tjenester innunder Sosiale medier:

Millioner av nordmenn bruker sosiale medier hver eneste dag. Bli synlig på disse plattformene du også.

Snakk med oss om annonsering i sosiale medier