LinkedIn - annonsering

Linkedin har gått fra å være en rekrutteringsportal, til å bli verdens største profesjonelle nettverk. Det er blitt en viktig markedsføringskanal, særlig innenfor B2B markedet. Brukerne er mer kresne på innholdet som igjen gjør det viktig å være nøye på budskapet. Plattformens innhold har høyere troverdighet enn f. eks. annonser på Facebook og Twitter. Derfor priser LinkedIn sin markedsføring høyere enn konkurrentene.

For å lykkes på Linkedin er det viktig å bygge en firmaprofil som tydelig kommuniserer bedriftens kjernekompetanse, samt by på relevant innhold som gir nytteverdi for de besøkende. Plattformens store styrke er data du får om brukerne. Demografisk kampanjedata gjør det mulig å nærmest målrette med laser mot profesjonelle egenskaper, og tilpasse budskapet deretter.

Hvorfor skal du bruke LinkedIn?

  • Høy verdi på leads og publikum
  • Meget gode verktøy for målretting innen B2B
  • 30% av norsk befolkning har profil, da primært personer med høyere utdannelse

Hva passer IKKE LinkedIn for?

  • For B2C, eller FMCG er LinkedIn lite hensiktsmessig. Bruk heller Google Ads eller Facebook Ads
  • Spill. Her foreslår vi Twitch, SnapChat eller Facebook
  • Hvis du har lite eller ikke noe innhold, er LinkedIn svært vanskelig.

CASE:

Tomra gjorde høsten 2018 en rekrutteringskampanje gjennom Fullstakk. De fikk så mange søknader (over 700 på 25 stillinger), at de måtte kalle inn ekstra folk i flere uker for å gå gjennom alle. Linkedin leverte med de samme budskapene som Facebook og Banner Ads totalt sett høyest CTR (klikkprosent) i kampanjen.

CTR
LinkedIn
2,04%

CTR
Facebook
1,76%

CTR
Banner
0,2%

Når du treffer på LinkedIn er det med god effekt.

Snakk med oss om Linkedin i dag!