Snapchat - annonsering

43 prosent av alle nordmenn bruker Snapchat daglig. Det gjør det til Norges nest største sosiale medium. Snap Ads er korte videosnutter, fotofiltere eller augumented reality-linser. Mange annonsører tror fortsatt Snap Ads kun når yngre målgrupper, og går derfor glipp av en stor målgruppe over 30 år – til fordel for andre annonsører som kjøper annonseplass på billigsalg uten stor konkurranse.

Fullstakk kan både forfatte og sette opp Snap Ads, gjerne sammen med Facebook-annonsering. Snap Ads når målgrupper billig, og vi får mange ganger flere videovisninger per annonsekrone. Som med alt annet måler og optimaliserer vi kampanjene underveis. Snapchat sin annonseplattform likner mer og mer på Facebook sin, og vi overfører arbeidsmetodene etterhvert som tilsvarende verktøy blir tilgjengelig.

Hvorfor skal du bruke Snapchat annonsering?

  • Stor dekning, billig. Når målgrupper man ikke treffer ellers.
  • Rike formater: Video, foto-/videofiltre og AR-linser
  • Forholdsvis presis måling og målretting. Rask å skru av og på.

Når er det IKKE riktig å bruke Snapchat annonsering?

  • For søkeordsrelatert eksponering eller markedsføring mot søkeintensjon, da burde du heller satse på organisk søk eller Adwords
  • Sider med lite besøk eller lite innhold

FUN FACT:

Visste du at det sendes over 1 milliard(!) snaps hver eneste dag? Ja du leste riktig. Og dette er stort sett folk som i liten grad er aktive på Facebook.
Dette er et massivt publikum, som av uvisste grunner er nesten urørt i Norge.

Det beste mediet i dag for å treffe de under 30, men også slagkraftig over.

Snakk med oss om Snapchat