Hotjar

Hotjar er et målingsverktøy som hjelper deg med å se og sette opp opptak av besøkende, varmekart, måltrakter for kundereiser og skjemaer. Dette verktøyet gir deg enkelt muligheten til å visualisere og måle hvor dine besøkende retter fokuset sitt på nettsiden, samt se hvor i reisen de faller av. Hotjar har også muligheten til å implementere undersøkelser og avstemminger som besøkende kan svare på.

Etter at Hotjar er implementert og satt opp på nettstedet deres, starter prosessen med å sette opp måltrakter for forskjellige kundereiser og skjemaer slik at vi enklere kan utpeke hvor det ligger hindringer. Etter hvert som trafikkdata samles på Hotjar, vil vi også kunne se varmekart (heatmaps) av hva brukerne deres fysisk klikker på (og ikke). Dette i kombinasjon med opptak av kundereiser gir en enestående kombinasjon av visuell og målbar data som hjelper til med å avgjøre hva slags endringer vi trenger å iverksette for å optimalisere din konvertingsrate.

Hvorfor skal du bruke Hotjar?

  • Forstå hva på din nettside som konverterer og engasjerer brukere
  • Visualiser hvordan besøkende på forskjellige enheter interagerer med siden din
  • Sett opp og mål konkrete kundereiser gjennom konverteringstrakter

Når er IKKE riktig å gjennomføre Hotjar?

  • Hvis du ikke har en nettside

CASE:

"For Codex, så brukte vi heatmaps i Hotjar for å avdekke et problem som stoppet leads på en av Codex sine landingssider. Basert på dette utformet vi en variant som nesten umiddelbart begynte å generere leads."

Jørgen Hanisch
Digital rådgiver, Fullstakk Marketing

Finn ut hva brukerne faktisk gjør på siden din, og slipp gjettearbeid i webutviklingen.

Snakk med oss om Hotjar