Praktisk introkurs til Google Analytics 4

Dette kurset er for deg som ser etter et praktisk kurs i oppsett og bruk av Google Analytics 4.

Dato
: 21. februar 2023
Tid: 9:00-11:00
Sted: Torggata 8, 0181 Oslo

Meld meg på

Dette lærer du

  • Hvilke sporingsmuligheter som finnes i analysesystemet
  • Hvordan du planlegger sporingen for din bedrift
  • Hvordan du implementerer sporingen
  • Forskjellen på gamle og nye Google Analytics
  • Hvordan du bruker rapporteringsfunksjonene på en effektiv måte for å rapportere til ledelsen eller andre kollegaer

Innhold

  • Hvem som kan og bør bruke Google Analytics 4 i organisasjonen
  • Forskjellene mellom gamle og nye Google Analytics
  • Hva du kan spore
  • Hvordan man setter opp og implementerer en sporingsplan, og sjekker at sporingen fungerer
  • Hvordan man får ut bedre data
  • Hvordan man bygger egne rapporter
  • Personvern og sikkerhet
  • Fallgruver og utfordringer
  • Alternative løsninger til Google Analytics 4
  • Valgfritt tillegg: Som et valgfritt tillegg kan du utvide kurset med en time, og få et introduksjonskurs i praktisk bruk av Google Tag Manager, som lar deg sette opp utvidet sporing i Google Analytics 4, og samle sporingen for andre kanaler på ett sted.

Praktisk informasjon

Dato og tid

 21. februar 2023, klokken 9:00-11:00
(velger du valgfritt ekstrakurs i Google Tag Manager, er kurset ferdig 12.15)

Sted

Torggata 8, 0181 Oslo

Pris

  • Kun Google Analytics-kurs: 2 400 kroner
  • Tillegg for Google Tag Manager-kurs: 500 kroner
  • Er du kunde av Fullstakk? Da får du kurset til halv pris!
  • Betaling: Faktura eller EHF.

Ta med deg

  • PC eller Mac (og ladekabel til denne)
  • Du trenger ikke tilgang til en Google Analytics 4-konto for å få utnytte av dette kurset, men du bør ha en mail som kan brukes til innlogging i Google-universet. (De fleste mailadresser kan benyttes)

Deltagere

Dette er for deg som

  • Ønsker å kunne sette opp sporing av nettsider i Google Analytics på egenhånd.
  • Vil rapportere bedre til ledelsen.
  • Bare vil vite hvordan Google Analytics 4 fungerer.

Forkunnskaper

Du trenger ikke å vite noe om Google Analytics eller Google Tag Manager på forhånd.

Kursinformasjon

Kursholder

Marie Mathisen er avdelingsleder for CRO (konverteringsoptimalisering) og data i Fullstakk.

Hun har jobbet innenfor et bredt spekter innen digital markedsføring, og er brennende opptatt av gode brukeropplevelser og riktig bruk av data i markedsarbeidet.

Hun har ni års erfaring med analyseverktøy, og gleder seg til å lære deg mer om mulighetene bedriften din får med Google Analytics 4.

Arrangør

Vi i Fullstakk er et vekstbyrå som bistår kunder med digital markedsføring.

Med et dedikert team av digitale spesialister tilbyr Fullstakk strategisk rådgivning og operasjonell gjennomføring av all din digitale markedsføring, og har spisskompetanse i blant annet søk, innhold, bannerannonsering, sosiale medier, e-post og brukeropplevelse/CRO.

Som Google Premier Partner er vi blant de fremste miljøene i Norge på søk, og opptatt av at god digital markedsføring først skjer når sporing er satt opp riktig og dataene henger sammen.

Har du spørsmål?