Et praktisk rammeverk for å jobbe med vekstmetodikk i din markedsavdeling
Starter:
7.9.2023 9:00
Slutter:
7.9.2023 10:00
Hvor:
Torggata 8, 0181 Oslo
Pris:
Gratis
Detaljer
Har du alt på plass for å jobbe strategisk med vekstmetodikk? 🤔
- Har hele din markedsavdeling enkelt tilgang på oversikter over alle nøkkeltall per uke, måned og kvartal?
- Ligger rådataen lett tilgjengelig slik at det er fort gjort å gjøre både enkle og mer avanserte analyser uten å måtte bruke tid på å finne frem data?
- Klarer dere å gjøre om data til innsikt for så å bygge hypoteser og ideer basert på disse, som deretter kan bli til tester med definerte KPI’er?
Ikke nøl med å bli med på seminaret, så gir vi deg verktøyene for å komme i gang!
I dette frokostseminaret skal vi se på:
- Hva er egentlig vekstmetodikk?
- Praktisk gjennomføring av vekstmetodikk gjennom en uke: hva må til og hva må gjøres.
- Eksempler på hvordan vekstmetodikken har ført til kreativitet og innovasjon i tiltaksplanlegging hos våre kunder.
Hva er egentlig vekstmetodikk?
Vekstmetodikk hjelper bedriften din med å sikre progresjon på definerte KPI’er som gjør det lettere å vurdere om tiltak har hatt ønsket effekt eller ikke. Det handler i hovedsak om å sikre at drift blir til fremdrift og vekst. Vi ser kjapt på hva vekstmetodikken er og hvor den kommer fra.
Praktisk gjennomføring av vekstmetodikk
For å sikre at vi leverer fremdrift og ikke drift til våre kunder er det flere elementer som må være på plass, men i hovedsak er det snakk om to hovedbolker:
Hva må til:
- Forretningsmål må omsettes til markedsmål, som igjen må omsettes til aktiviteter og planer.
- Planene og aktivitetene må arbeides med som tester, basert på hypoteser med grunnlag i data eller erfaring.
- Dataen må være enkelt tilgjengelig for analyse av resultater.
Hva må gjøres:
Rutiner i alle ledd av organisasjonen må være der for å tenke i hypoteser, tester og analyser. Vi ser på hva man gjør hver dag, uke, måned og kvartal.
Eksempler på vekstrigg hos våre kunder
Til slutt får du se eksempler hvor vi sammen med våre kunder har fått opp en vekstrigg og jobbet konkret med metoden for å sikre fremdrift, med fokus på hvordan dette åpnet opp for bedre diskusjoner, prioriteringer og mer kreativitet. Det blir eksempler fra blant annet Nettbil og Lampehuset.
Velkommen på frokostseminar!
Vi ønsker nå å dele kunnskapen med deg slik at din markedsavdeling kan jobbe mer effektivt, og inviterer derfor til frokostseminar hos oss i Torggata 8. Frokostseminaret er ikke åpent for deltakere fra andre byråer.
Hvem:
CEO / Daglig leder
Send e-post