Bing Ads

Bing Ads er en del av Microsoft Ads, en annonseringsplattform som muliggjør annonsering på søkemotorene Bing, Yahoo!, DuckDuckGo og Ecosia. Disse søkemotorene har langt mindre trafikk enn Google. Ifølge Statista utgjør summen av disse ca. 2.85% av all Norges søketrafikk på PC, mens det står for 1.80% på mobil og 3.05% på tablet.

Så, hvorfor bør Bing og Microsoft Ads allikevel være en del av kommunikasjonen din?

Har du en nettbutikk? Les her om hvordan vi jobber med Google Shopping.

Mindre konkurranse gir lavere kostnader

Siden trafikken er høyere i Google, har Microsoft Ads ofte blitt oversett som et annonseringsalternativ. Dette betyr at konkurransen er mindre og klikk og konverteringer kan derfor koste mindre. Tall fra USA viser for eksempel at kostnaden per klikk var 33,5% lavere i Bing enn i Google. 

  • Mer volum og mer omsetning - Øk dine resultater med betalt søk
  • Høy QS og effektiv annonsering - Betal minst mulig for klikkene
  • USP-testing - Finn dine viktigste sellingpoints

Du finner et mer kjøpesterkt og definert publikum

Da Bing, Yahoo!, DuckDuckGo og Ecosia er nisje-søkemotorer, har de et mer definert og spesifikt publikum i forhold til i Google. Data fra USA viser til en mer kjøpesterk, utdannet og eldre publikum hos Bing, som i større grad allerede har barn. DuckDuckGo derimot appellerer til et yngre publikum, som er mer opptatt av IT og personvern. Disse definerte segmentene kan være relevante for bedriften din, og uten Microsoft Ads risikerer du å gå glipp av de.

  • For eksponering, eller lanseringer av ukjent vare/tjeneste. Bruk Facebook eller andre sosiale medier.
  • Når du er avhengig av levende bilder og lyd for å formidle budskapet. Her passer annonsering på Facebook eller bannerannonsering bra.
  • Når du har en side med lite, eller ikke noe innhold

Vær med i hele kundereisen

Microsoft bruker Bing som standard søkemotor på sine enheter og operativsystemer, inkludert den kommende Windows 11. Bing er ofte standardnettleseren på mange jobb-PCer og mobiltelefoner, samt Xbox for å nevne noen.
Selv om dine kunder kan i hovedsak bruke Google som sin primære søkemotor, er det sannsynlig at en del av kundereisen gjennomføres også på disse enhetene. Om du ønsker å være synlig gjennom hele kundereisen, bør du vurdere Microsoft Ads.

I 2018 oppnådde Fullstakk 30% mer omsetning for oss i Google Ads og 500% mer i Bing Ads. Betalt søk er lokomotivet som drar hele toget og det fortsetter å vokse i 2019!
Marius Sevaldsen, Cake it easy

Økt omsetning
Google Ads 17-18
30%

Økt omsetning
Bing Ads 17-18
500%

Få mer relevant trafikk, uansett hvilke søkemotorer kundene dine bruker.

Snakk med oss om Microsoft Ads i dag