TikTok - annonsering

TikTok er en videoplattform som på mange områder ligner på sosiale medier vi har sett før, men som også skiller seg ut. Her lager brukerne korte vidoeklipp, som oftest med et musikkspor som ligger over. Det er en meget trendstyrt plattform hvor noen starter med en type video, gjerne en dans eller et triks. Dette sprer seg som ild i tørt gress over hele verden.

Her er det flere typer annonseplasseringer, men de ligner en del på det vi er vant til fra Instagram og Snapchat: sponsede videoer mellom de videoene brukerne er der for å se på, sømløst sydd sammen.
Plattformen har alle mulige målrettingsmuligheter så vi kan hjelpe dere finne riktig målgruppe for deres kampanje.

Hvorfor skal du bruke TikTok annonsering?

  • Over 1 million unike brukere
  • Enorm rekkevidde blant yngre målgrupper
  • Kjøp per visning eller book hele TikTok for en dag.

Når er det IKKE riktig å bruke TikTok annonsering?

  • Synlighet på TikTok er ikke for alle, men om du ønsker kjapp dekning mot en yngre målgruppe er dette plattformen for dere. Og som vi sier: alt er en test! Det samme gjelder TikTok og plattformen burde testes for å se om den kan levere resultater
  • Passer deg ikke dersom du ikke har en nettside

FUN FACT:

TikTok har flere milliarder videovisninger i Norge per måned!