Møt en Fullstakker: Hege

Hege har alltid tid til en prat, er redaksjonskomiteens mest produktive, og kommer alltid med reflekterte tilbakemeldinger, selv når hun får et spørsmål i forbifarten.

Portrett av Hege Sørli, paid social- og innholdsspesialist i Fullstakk

Det er de ansatte som utgjør hvem Fullstakk er og hvor vi beveger oss, derfor ønsker vi å introdusere alle på en skikkelig måte i denne Møt en Fullstakker-serien. 

Hege brukte et par år på å bestemme seg for "hva hun ville bli når hun ble stor", men til slutt landet valget på PR og Markedskommunikasjon på BI. Etter en stund fikk Hege en deltidsjobb i PR-byrået Coxit, før hun gikk videre til CAPA kinoreklame etter endte studier. Her jobbet hun som markedskoordinator, som egentlig betydde “markedspotet”. 

I Capa fikk Hege bryne seg på alt fra mediehåndtering til implementering av CSR-strategi og koordinering av events, og hun fikk jobbet med den internasjonale reklamefilmfestivalen Cannes Lions. (Og selvfølgelig rakk hun mange kinobesøk i løpet av tiden sin i CAPA.)

Veien videre til Fullstakk skjedde under den tyngste koronatiden, hvor Hege søkte etter ekspertise og spesialisering. (Hun sier selv at hun definitivt fant det hun så etter)

Hege startet som innholdsprodusent i Fullstakk i januar 2021. Etter noen måneder gikk hun over til sosiale medier-annonsering og trives godt med det. På Paid Social-teamet får jeg både jobbet strategisk med kunder, analysere og lese data og være litt kreativ i kanalbruk.

“Jeg tror at den eneste måten vi blir bedre på, er å omringe oss med mennesker du kan se opp til og lære av. Det har jeg fått i Fullstakk!”

Hva er den viktigste lærdommen du tar med deg fra tidligere erfaring?

– Det viktigste jeg tar med meg må være samspillet mellom tradisjonelle og digitale medier, og å huske å ha et større overblikk og holistisk syn på markedsføring.

Hva tror du er den viktigste egenskapen for å være en god rådgiver er?

– Å ha kapasitet og vilje til å lytte til kunden, se det overordnede bildet og kunne sette seg inn i kundens sko (og KPIer). Men også å forstå at det beste kundeforholdet kommer av å samkjøre kundens ekspertise i sitt felt, med din ekspertise i ditt felt. 

Har du en fun fact om deg selv?

– I talentshowet på barneskolen var mitt talent å ta av sokkene mine med munnen ved å legge beina over hodet (det finnes dessverre ikke bilder).