Annonsering - Google Shopping

Shopping annonsering er for deg som driver nettbutikk og vil vise mer informasjon om produktet ditt. Her har du gjennom Merchant center mulighet til å legge inn faktorer som for eksempel bilde, produkttype, pris, farge og størrelse. Dette vil si at brukeren kan se produktet ditt, og vite om det er relevant før de klikker på annonsen. Det resulterer ofte i en høyere ROI for en lavere totalkostnad siden man betaler pr klikk.

Vi henter ut informasjon fra varelageret med Data Feed Watch, og bruker dette til å lage titler basert på best practice fra din bransje. Dette sikrer at du er synlig på de rette søkene, og med dette bedre og riktigere trafikk. Med CSS program henter vi også inn en besparelse på 20% kontra googles eget program. Her har vi mulighet til å sikre god trafikk til en lavere kostnad per klikk.

Hvorfor skal du bruke Shopping annonsering?

  • Større synlighet på de rette søkene
  • 20% besparelse på kostnad per klikk
  • Mer oversikt, riktigere trafikk

Når er Shopping annonsering IKKE riktig å bruke?

  • Shopping-annonsering passer for bedrifter som har en nettbutikk, og således driver retail-virksomhet. Har du ikke dette, vil vi anbefale å bruke Google Ads eller SEO.
  • Om du selger tjenester
  • Ikke har en nettbutikk med informasjon om produktene

CASE:

"Vi er utrolig fornøyd med samarbeidet som har bidratt til å løfte resultatene våre siden samarbeidet startet. Jobben med Google shopping er uvurderlig, hvor vi i samme periode har 7 % nedgang i kostnad og samtidig 135 % økning i klikk – i tillegg til en økning på 236 % i inntekt. Rådgiverne i Fullstakk er både proaktive og en samarbeidspartner vi verdsetter svært høyt. Anbefales på det sterkeste!"

Cecilie Ciekals
Lampehuset

Kanskje enda sterkere enn søkeord? Produktvisning i søketreffene kan løfte din nettbutikk til himmels!

Be om tilbud på Shopping