Annonsering - Google Shopping

Shopping annonsering er for deg som driver nettbutikk og vil vise mer informasjon om produktet ditt. Her har du gjennom Merchant center mulighet til å legge inn faktorer som for eksempel bilde, produkttype, pris, farge og størrelse. Dette vil si at brukeren kan se produktet ditt, og vite om det er relevant før de klikker på annonsen. Det resulterer ofte i en høyere ROI for en lavere totalkostnad siden man betaler pr klikk.

Flere brukere benytter seg idag av shopping på nett for å finne produkter. Våre shopping spesialister hos Fullstakk er sertifisert, og hjelper deg med oppsett av kampanjer. Vi går gjennom alt fra å sette opp en produkt-feed på merchant center, til å optimalisere for å gi deg best avkastning. Vi tester kontinuerlig opp mot resultater, og jobber for å best mulig nå din målgruppe, og generere salg.

Hvorfor skal du bruke Shopping annonsering?

  • Våre spesialister er sertifisert innen shopping annonsering
  • Vi tester kontinuerlig mot best resultat
  • Du eier all data knyttet til din egen merkevare

Når er Shopping annonsering IKKE riktig å bruke?

  • Shopping-annonsering passer for bedrifter som har en nettbutikk, og således driver retail-virksomhet. Har du ikke dette, vil vi anbefale å bruke Google Ads eller SEO.
  • Når du kun selger tjenester, og ikke produkter
  • Ikke har en nettbutikk med informasjon om produktene

FUN FACTS:

Fra oppstart i 2013 har Google shopping annonsering vokst kontinuerlig. Mellom 2016 og 2017 økte omsetning med 64%, visninger vokste med 80% og total ad-spend kostnad med 34%. Det er forventet at shopping vil fortsette å vokse fremover. Det er derfor ingen tvil om at det er essensielt å være synlig på denne plattformen.

Kanskje enda sterkere enn søkeord? Produktvisning i søketreffene kan løfte din nettbutikk til himmels!

Be om tilbud på Shopping