Fullstakk har jobbet med Sparebanken Norge siden høsten 2024, med hovedfokus på digital strategi og spredning.
– At vi nå får tilliten som fullservice mediebyrå for den nye storbanken, tar vi som en stor tillitserklæring. Det er ikke hver dag Norge får en ny fullservice nasjonal bank, det er faglig utrolig spennnende, sier daglig leder Fridtjof Hødnebø.
Metodisk tilnærming til vekst
Nå skal Fullstakk sørge for både merkevarevekst og salgsvekst for den nye storbanken.
– Dette er et spennende og meningsfullt vekst-oppdrag! Her får vi brukt hele vertøykassa vår; fra vekstmetodikk til verktøy for effektmåling, sier Hødnebø.
Etter fusjonen mellom de to regionale bankene er den nye banken blitt Norges største sparebank med 797 500 person- og bedriftskunder og 453 milliarder kroner i utlån. Banken er i full sving med å bygge ut sin tilstedeværelse nasjonalt med kontorer i blant annet Oslo og Tromsø.
- Sparebanken Norge har som mål å være lokalbanken for hele landet, og er både en viktig samfunnsaktør og en offensiv nasjonal sparebank. De har ambisiøse vekstmål, og vi gleder oss til å være med og bidra til denne vekstreisen, sier Fridtjof Hødnebø
Innovasjon og kvalitet
- Hos Fullstakk møtte vi innovasjon og kvalitet i det som kanskje er en litt satt bransje. De er offensive på vegne av oss som kunde, sier markedsdirektør Tonje Marie Schreiner i Sparebanken Norge.
Hun trekker frem spesielt hvordan de får konkrete og tydelige råd, i kombinasjon med både strategisk og operativ innsikt. Ikke minst hvordan de følger opp og presenterer effektene på en klar og tydelig måte.
– Totalen her gjør at vi gleder oss veldig og har store forventninger til samarbeidet med Fullstakk som nytt mediebyrå, avslutter Schreiner.